APRENENTATGES


LA NOSTRA ESCOLA EN RELACIÓ ALS APRENENTATGES

1.1. Que treballi els valors.

No violència, justícia, igualtat, tolerància, confiança, solidaritat, estimació, cooperació, responsabilitat, democràcia...- Reconèixer el valor de les coses (fets, persones, objectes).
· Decidir, escollir, equivocar-se, construir, dialogar, compartir...
· Gaudir, ser feliç, riure, ser sensible...
· Pensar, raonar, criticar, conciliar, saber frustrar-se, autoritat, exigència, superació, treball, esforç...
· Respecte i cura de la natura (petit corral i hort escolar)


1.2. Que tingui en compte la realitat lingüística.

· Que treballi per fer la llengua catalana tan normalitzada i viva com sigui possible, respectant altres llengües, sentiments i procedències: n'hi ha moltes de diferents i totes són igual d'importants i valuoses.. La llengua castellana ha d'estar igualment present.
· Que li doni importància a l'aprenentatge de llengües estrangeres. Anglès com a 1ª llengua estrangera.


1.3. Idees sobre l'aprenentatge.
·Aplicar el concepte de les intel·ligències múltiples.
· Desenvolupar estratègies didàctiques que tinguin en compte les diferents possibilitats d'adquisició del coneixement, per tal de desenvolupar el màxim possible les 8 intel·ligències, tenint en compte el currículum.



1.4. Com treballem.
· Que no contempli un sol mètode d'aprenentatge, sinó que triï el que sembli més adequat en cada moment (escola tradicional, escola activa, experimentació, constructivisme). Qualsevol mitjà que valori l'esforç, la curiositat i la creativitat.
· Fomentar el raonament i l'intel·lecte, el pensament crític i lògic.
. Que es diverteixin aprenent o que aprenguin divertint-se.
. Treballar la memòria.
. Que desenvolupin competències i els preparin pel món real.

1.5. Amb quins materials.

· Tants com siguin aconsellables. Els llibres de text són un recurs entre molts. Materials diversos.
· Utilitzar els mètodes multimèdia per reforçar les explicacions.
· Integrar la biblioteca a l'aula per facilitar la cerca i consulta dels llibres i el gust per la lectura.
1.6. Com ens organitzem.
· Treball per tallers, racons, agrupaments en funció dels ritmes d'aprenentatge.
. Treballs en gran grup.
· Intercalar períodes distesos d'activitat reduïda per a que el nen/a pugui baixar els nivells d'atenció i relaxar-se.
· Material socialitzat.
1.7. Com avaluem.
· Avaluació global, del procés aprenentatge i de la persona.
· Avaluació en positiu.
· Que valori l'evolució cap a un resultat i no pas el resultat final com a únic objectiu.